JesCid (jescid) wrote,
JesCid
jescid

И сайт NASA как источник — ещё та песня, да…

Увлекательное чтиво.
You would be surprised to learn how many NASA spinoffs touch your life everyday.
...
Space Pens
The Fisher Space Pen was developed for use in space. Most pens depend on gravity to make the ink flow into the ball point.
— www.nasa.gov/audience/forstudents/k-4/home/spinoffs_feature_k_4.html — Student Features
Даже фломастеры, ага... ггг... капилярный эффект им религия знать не позволяет, наверно.
Про карандаши, впрочем, гнать пургу здесь постеснялись.

NASA ordered mechanical pencils in 1965 from Tycam Engineering Manufacturing, Inc., in Houston. The fixed price contract purchased 34 units at a total cost of $4,382.50, or $128.89 per unit.
Fisher offered the pens to NASA in 1965... Fisher continues to market his space pens as the writing instrument that went to the Moon and has spun off this effort into a separate corporation, the Fisher Space Pen Co.
— history.nasa.gov/printFriendly/spacepen.html — Steve Garber, NASA History Web Curator, т.е., PR менеджер NASA и как даже сам наш историк выяснил самостоятельноmaster’s degrees in Public and International Affairs from the University of Pittsburgh and in Science and Technology Studies from Virginia Tech.
Ба-ба-ба-баааам!!

Т.е., в самом NASA и стараниями обладателя master’s degrees in Public and International Affairs ещё не определились: то ли ручка была результатом их собственного исследования (первая ссылка), то ли это был частный бизнес какого-то Фишера, которому НАСА почему-то решило поспособствовать (а потом и СССР, ага…).
Почему — это они, конечно, попытались объяснить, но лучше бы не пытались.
Хотя для американцев и россиянских болванчиков с ГСМ оно хорошо пошло. На трезвую голову.
Tags: cosmos, crooks, hoax, isanti-suvoroff
Subscribe

  • Грибы и квас…

    Вдруг и внезапно ещё в марте появились признания текущего менеджмента РФ о том, что оне функционируют под угрозой и принуждением извне и неспособны…

  • Новое время — новые детские игры…

    Иду до Н. по улице и со мной здороваются трое подрослей… то, что дети со мной здороваются — это обычное дело. При том часто я даже не знаю их или…

  • Guide: как убедить пипл хавать факцину

    Проблема: Overcoming COVID-19 vaccine hesitancy, procrastination and rejection is the greatest marketing communication challenge of our lifetime =…

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 9 comments